maanantai 21. toukokuuta 2012

Kesäistä on...

...vettä sataa ja tuulee. No ei ole enää juuri lunta jäljellä. :)

Kesän lähestyminen tarkoittaa myös että pitäisi pikkuhiljaa tietää, mitä tekee syksyllä. Kunnan töistä joista olen ollut virkavapaalla, olen sanonut itseni irti. Olen hakenut yhtä puolikasta virkaa, jota minulle on "melkein" jo luvattu tarjota, ja vinkistä kysellyt yhtä toista paikkaa, johon en kuitenkaan taida hakea. Ja tietenkin minulla on vakituinen virka olemassa nykyisessä päätyössäni...

Etelä-Varangissa on sellainen työtilanne että jopa meitä laiskamatoja kysellään töihin - siis ei vain kotisohvalta vaan myös työpaikoilta. Ei siis tarvitse ihan välitöntä pelkoa tuntea siitä että olisi jäämässä työttömäksi. Uudelleen avattu malmikaivos on ainakin houkutellut monelta alalta ihmisiä, taitaa olla suht hyvin maksettua hommaa.


No, syksyyn mennessä se selvinnee missä sitä silloin on. 

Täällä on ilmeisesti säistä huolimatta jo sen verran kevät että jotakin siitepölyä lentää ilmassa. Hätsiii!

Olin taas yhdellä rapusafarilla työpaikan porukan kanssa ja totesin taas kerran (nyt kai se on uskottava) että olen pikkuisen allerginen myös kuningasravulle. En vaan mitenkään voi ymmärtää että minä voin olla allerginen jollekin meren eläväiselle!

Lounas on koossa.


Tämä vene oli sitten kiva! Siinä istutaan tuossa keskellä kuin satulassa.
Kyllä tämmöinen pitäisi saada ihan ikiomaksi. :D

Kiva oli tämäkin pikkuinen ravintola "tois pual".  Kirkkoniemen keskustasta suoraan vuonon yli.

Kevät merkitsee myös amerikkalaisrautojen heräämistä talviuniltaan. Parempi Puolikas ehdotti toritapaamista Facebookissa ja sinne tulikin 19 autoa, mikä ei täällä ole ollenkaan huonosti. Ajeltiin myös pikku cruising Neideniin.

Neidenin hotelli, avattu taas maaliskuussa uusin voimin. Toivottavasti menestyy...



1 kommentti:

  1. Eiköhän noita töitä löydy. Kuningasrapuallergia on harmillinen, varsinkin jos rakastaa niitä kuten poikani.Hänen tapauksessaan lääkäri sanoi, että paljon riippuu saaliin käsittelystä. Siis jos rapu on päässyt hapoille ennen tappamista niin se on allergisoivampi.
    Näyttäis olevan samanlainen kevätsää kuin meillä. Täällä tosin on American carien asemasta viritetyt ja perästä nostetut mazdat (lähinnä 323) jotka tapaavat lakkautetun Postin edessä heti talvesta virottuaan.
    Niillä ykkösautoilla ajellaan talvet.

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi! :o)