maanantai 27. helmikuuta 2012

Pikkujoulut

Ensinnäkin: minulla alkoi tänään loma! Jipii! :) Tai no, ainakin melkein, tosin huomenna joudun osallistumaan parin tunnin ajan toisen työpaikkani kurssipäivään. Mutta se on pientä.

Sollian viihtyisä Gapahuken-ravintola on järven rannalla.
Siellä on tilaa 110 henkilölle, ja kokki touhuaa
ravintolan keskellä.
Meillä oli eilen illalla työpaikan pikkujoulut. Ai miten niin myöhään? Norjassa joulu jatkuu pääsiäiseen asti, tunnetun sanonnan mukaan.

Kerrankin bilepaikka oli valittu siten että se oli kohtuullisen kävelymatkan päässä minun kotoani. (Tosin ajoin sinne autolla ja sieltä takaisin liftasin työporukan bussissa...) Olimme Storskogissa Venäjän rajanylityspaikan lähellä paikassa nimeltä Sollia Gjestegård, se on majoituspaikka jossa on ravintola- ja spapalvelut, huskysafareita ym.

Aikaa oli sen verran rajoitetusti ettemme ehtineet huskyajelulle, mutta osa koirista päästettiin aitauksista seurustelemaan meidän kanssamme glögin nauttimisen ja quiz-kysymysten lomassa. Meidän joukkue voitti, tietenkin, ja palkintona oli sampanjaa. ;-P

Huskytarhan nelisenkymmentä koiraa ovat omissa aitauksissaan mutta ne pääsevät myös juoksentelemaan
vieraiden joukossa ja tervehtimään ihmisiä. Sosiaalisia ja kerrassaan hellyttävän persoonallisia eläimiä. :)

Söimme ihanan kolmen lajin illallisen Gapahuken-ravintolassa, ihailimme jonkin aikaa hienoja revontulia ulkona ja sitten pääsimme lopultakin saunaan ja grillipaikan vieressä olevaan jacuzzi-altaaseen. Saunominen meni välillä vähän maaotteluksi, voiton veivät Suomi, Englanti ja Norjan Pasvik, puolalaiset pärjäsivät aika hyvin ja Etelä-Norja, Saksa ja Italia hävisivät kirkkaasti. Mutta heidän vahvuutensa olikin porealtaassa laulaminen.

Ikävää ettei kaikilla ollut yhtä hyvä tuuri loman suhteen kuin minulla vaan osa porukasta joutui menemään tänään jopa töihin. Bussi haki meidät jo vähän ennen puoltayötä, ja aika meni todellakin aivan liian nopeasti.

Solliasta laitan joskus enemmän juttua, se on minusta aivan ihana paikka. Yritän päästä sinne maaliskuun aikana vaikka valjakkoajelulle, siitä on ollut heidän kanssaan monesti puhetta että meidän pitäisi käydä siellä koska kuitenkin saamme asiakkailta paljon kysymyksiä heidänkin palveluistaan.